dimarts, 7 de gener del 2020

Porta a porta

El Porta a porta és un sistema de recollida selectiva mitjançant el qual els residus generats en les llars són recollits per separat.

Actualment, es recicla entorn al 25%, tot i que el 90% dels residus que generem es podrien reciclar. Per tant, l’aposta és el reciclatge total i convertir les nostres localitats en “territoris amb zero residus”.

En aquest sentit, Comboi Verd ha participat en unes Jornades de sensibilització ambiental contractades per l’Ajuntament de Sant Esteve de Palautordera en el marc del desplegament de la recollida selectiva porta a porta.

Pensa en verd.



Construïm en verd


L'arquitectura sostenible o eco-arquitectura és el procés d'emprar tècniques i materials respectuosos amb el medi ambient i, per tant, minimitzar l'empremta ambiental, ja sigui a causa dels materials emprats o a acurtant les distàncies de transport. A més, busca minimitzar l’impacte negatiu dels edificis mitjançant el consum eficient d’energia i l’espai de desenvolupament.

Aquests dies, Comboi Verd, ha dut a terme el desenvolupament i seguiment d’un curs sobre Disseny d’arquitectura sostenible i bioclimàtica a la Universitat Rovira i Virgili.

Pensa en verd.

 

Entorns més sostenibles són possibles

La sostenibilitat urbana és la recerca d'un desenvolupament urbà sostenible que no degradi l'entorn i, a més, proporcioni qualitat de vida als ciutadans.


Amb la intenció de dur a terme aquest objectiu, Comboi Verd ha col·laborat en el desenvolupament de 5 mòduls didàctics semipresencials en el Màster d'anàlisi i intervenció socioambiental, entorns urbans i sostenibilitat a la Universitat de Barcelona.

Pensa en verd.





Carmanyolitza't!

Carmanyoles ecològiques




A l'assemblea de socis de l'ONG TerraCultivada, des de l'Índia, hem realitzat una activitat per aprendre a fer carmayoles ecològiques per transportar tot tipus d'aliments amb fulles i elements naturals típics de l'Índia.

Aquesta activitat va encaminada a reduir el plàstic i paper d'alumini que, a sovint, s'empra per embolicar els entrepans, i d'aquesta manera, tornar a usar materials biodegradables i respectuosos amb el medi ambient, com ha estat sempre.

Pensa en verd.


divendres, 27 de desembre del 2019

Reciclem? Primer, REDUÏM!

Després de l'èxit del projecte didàctic #recyclingfine els cursos passats, a escoles de l'àrea metropolitana i al Maresme, comencem de nou al Baix Llobregat.

Quan els nens veuen als seus pares i mares reciclar cada dia, ells aprenen a fer-ho de manera natural i amb sentit comú.


No obstant això, una mesura molt més eficaç per contribuir a solucionar el greu problema de l’augment dels residus és reduir-los, ja que “no és més responsable qui més recicla, sinó qui menys residus genera”.



Pensa en verd.


dijous, 26 de desembre del 2019

La nostra MISSIÓ

Comboi Verd és una empresa que està fortament conscienciada i preocupada pel greu problema al que s'enfronta el nostre planeta, especialment la nefasta gestió que fem dels plàstics. Estem acostumats a utilitzar materials d'un sol ús per la nostra comoditat, però que triguen molts anys a descompondre's, contaminant al seu pas rius, mars i tot el nostre entorn. Aquests plàstics, també són nocius per a la salut i afecten el benestar de la població.

D'altra banda, també trobem que sovint els primers perjudicats pels efectes d'aquesta mala gestió de deixalles als països del primer món sovint són països pobres que potser no han sigut els més contaminants.

És per això, que la nostra principal missió, és crear projectes que siguin totalment sostenibles i respectuosos amb el nostre entorn.